Hoe toekomstbestendig is jouw bedrijfsvoering? Doe de business development test.

Business modelling.

Kernvraag: Hoe ziet jouw ideale business model eruit voor je producten en diensten of hoe verhouden nieuwe of verbeterde producten of diensten zich tot je bestaande business modellen?

De keuze voor het juiste business model biedt levensvatbaarheid voor al je producten en diensten.

De win: De keuze voor het juiste business model en toets of haalbaarheid voor het bewijs en zekerheid van slagen. 

Wat levert het op:

  • Een compleet ingevuld business model canvas.
  • Inzicht in rendement, schaalbaarheid en toekomstbestendigheid van je business model(len).
  • De optimalisatie en/of innovatie van je business model(len).
  • De stresstest, toetsen van de haalbaarheid van je business model(len).
Meer weten?

Meer weten? Erik Bomas +31 6 14 666 466.

Business planning.

Kernvraag: Hoe bereik je organisatiedoelen?

Met business planning worden business plannen gemaakt voor de gehele organisatie op 1 A4. Met de Business Roadmap van Team Productive krijgt iedere afdeling en indien gewenst iedere medewerker in het bedrijf op 1 A4 per maand, kwartaal of jaar alle acties gerelateerd aan de organisatiedoelen.

De win: Organisatiedoelen vertaald naar actieplannen op 1 A4 voor iedere medewerker. 

Wat levert het op:

  • Business plan op 1 A4.
  • Organisatiedoelen vertaald naar actieplannen op 1 A4 voor iedere medewerker.
  • Grip op het behalen van de organisatiedoelen.
  • Duidelijk overzicht en meetbaarheid van beoogde resultaten.
Meer weten?

Meer weten? Erik Bomas +31 6 14 666 466.

Klantwensen achterhalen.

Kernvraag: Wat kenmerkt jouw (potentiële) klant en wat zijn de klantwensen?

Het klantprofiel beschrijft gestructureerd en gedetailleerd een specifiek klantsegment in je businessmodel. Het deelt het klantprofiel op in taken en motivaties (jobs), pijnpunten (pains) en voordelen (gains).

De win: Met het klantprofiel maak je jouw begrip van de klant duidelijk. Je klant beter begrijpen betekent beter verkopen.

Wat levert het op:

  • Waardevol overzicht van de klantkenmerken en klantwensen t.b.v. sales-, marketing-, propositie-ontwikkeling en interne communicatie.
  • Perfecte input voor sales, marketing, productontwikkeling en klantrelaties.
  • Voorkomt achterop raken in (product)ontwikkeling.
  • Een eerste stap in het formuleren van onderscheidend vermogen en behalen van concurrentievoordeel.
Meer weten?

Meer weten? Erik Bomas +31 6 14 666 466.

Aanbod review.

Kernvraag: Waarom sluiten jouw producten of diensten naadloos aan op de klantwensen?

Het aanbod review toetst klantwensen aan je portfolio van producten en diensten en biedt inzicht in wat klanten ervan vinden.

De win: Zeker weten dat jouw aanbod aansluit op de klantwensen en ontdekken waar ruimte is voor ontwikkeling. 

Wat levert het op:

  • Een getoetst aanbod met reviews door klanten.
  • Zeker weten dat je met je aanbod in de klantbehoefte voorziet.
  • Weten waar productontwikkeling nodig is.
  • Voorkomt achterop raken in (product)ontwikkeling.
Meer weten?

Meer weten? Erik Bomas +31 6 14 666 466.

Aanbod ontwerp.

Kernvraag: Welke vernieuwingen, nieuwe producten of diensten kunnen worden ontwikkeld, zodat deze naadloos aansluiten op de klantwensen?

Het aanbod ontwerp bestaat uit het vormgeven van ideeën door servetschetsen, statements en nieuwe hypotheses met als doel het ontwerpen van minimum viable products (minimaal levensvatbaar product).

De win: Je gaat aan de slag met klantwensen om mimimum viable products te ontwerpen die getest en gevalideerd kunnen worden. 

Wat levert het op:

  • Nieuwe producten of diensten in concept (minimum viable products).
  • Belangrijke inzichten voor innovatie en productontwikkeling.
  • Overzicht van klantwensen en nieuwe passende oplossingen.
  • Een volgende stap in het maken van producten en diensten die klanten echt willen.
Meer weten?

Meer weten? Erik Bomas +31 6 14 666 466.

Aanbod test.

Kernvraag: Hoe zorg je voor bewijs en de zekerheid dat je nieuwe of verbeterde producten of diensten waarde zullen opleveren?

Met de aanbod test wordt op verschillende manieren onderzoek gedaan naar de nieuwe of verbeterde producten of diensten en kan er snel bewijs geleverd worden dat deze waarde zullen opleveren.

De win: Het bewijs dat je nieuwe features, producten of diensten voldoende waarde op leveren en dus levensvatbaar zijn.

Wat levert het op:

  • Het bewijs dat ontwikkelde nieuwe features, producten en diensten waarde op zullen leveren.
  • Belangrijke inzichten in klantwensen en productontwikkeling.
Meer weten?

Meer weten? Erik Bomas +31 6 14 666 466.

Onderzoeksmarketing.

Kernvraag: Hoe kom je aan (meer) klanten?

Met het onderzoeksmarketing wordt een op maat gesneden onderzoek onder de gewenste potentiële klanten uitgevoerd over de oplossingen die de opdrachtgever aanbiedt.

De win: Als specialist op een inhoudelijke manier aan tafel bij gewenste potentiële klanten.  

Wat levert het op:

  • Concrete leads, kwalitatief goede afspraken met potentiële klanten.
  • Inhoudelijk waardevol contact met potentiële klanten.
  • Gedegen onderzoek ter publicatie, marketing- of salesdoeleinden.
  • Overzicht customer insights tbv sales-, marketing-, en propositie-ontwikkeling.
  • Ophalen en vergroten marktkennis.
  • Onderscheiding van je concurrenten.
Meer weten?

Meer weten? Erik Bomas +31 6 14 666 466.

Bekijk ook onze workshops en in-company traning.